E-ticaret girişimcilerine ipuçları

E-ticarete yeni başlayan ya da mevcut sistem veya stratejilerini güçlendirmek isteyen firmalara geniş kapsamlı bir e-ticaret servis modeli sunan Inveon’un Yönetici Ortağı Yomi Kastro, yoğun rekabet ortamında başarılı olmak isteyen girişimci adaylarına önemli ipuçları verdi.

Geçtiğimiz yıl yüzde 50’nin üzerindeki büyüme oranı ile 22 milyar TL’lik hacme ulaşan e-ticaret sektörü, yerli ve yabancı yatırımcıların ilgisini çekmeye devam ediyor.

Dünyada en hızlı büyüyenler arasında yer alan Türkiye e-ticaret pazarı, bir yandan önemli getiriler vaat ederken, diğer taraftan girişimci adaylarının başarısız olmalarına neden olabilecek kritik noktalar da barındırıyor. Dünya genelinde hayata geçirilen her 10 e-ticaret projesinden 7’sinin başarısızlıkla sonuçlandığını ortaya koyan araştırmalar, adayların harekete geçmeden önce son derece dikkatli hareket etmeleri gerektiğine işaret ediyor.

Devamı..

E-Ticaret sitelerine müşteri kazanma yolları

Günümüzde e-ticaret ile geniş bir müşteri kitlesine hitap etmek mümkünken, çoğu web site yöneticisinin ya da sanal mağaza yöneticisinin site ziyaretçilerinin müşteriye nasıl dönüştürüleceği, nasıl siteye bağlanacağı ve nasıl tekrar alışveriş yapmasının sağlanacağı gibi soruları önem arz ediyor.

Bunun cevabı aslında basit olsa da hayata geçirilmesi sıkı bir çalışma gerektirir. 

E-mail ile bunu başarabilirsiniz. Öncellikle şunu bilmek lazım ki Türkiye’de bir kullanıcının ortalama 3 adet e-mail hesabı var. Biri şirket, biri özel, biri de alışveriş için.

Özellikle doğru segment ve doğru kullanıcı analiz edilerek e-mailler doğru zaman belirlenip, doğru içerik ile müşteriye gönderilmelidir.

Ortalama olarak bir kullanıcının gelen kutusuna günde 6 e-pazarlama mesajı ulaştığı düşünülürse, bunların arasından sıyrılmak emek ve doğru pazarlama stratejisi gerektiriyor.

Unutmamak gerekir ki sizden alışveriş yapan mevcut müşterinize %60-70 oranında satış yapma olasılığınız varken, yeni müşteride bu oran %5-20 arasında değişiyor.
Diğer bir deyişle; 1 milyon kullanıcınız varsa ve bu kullanıcılar sürekli sizden alışverişini yapıyorsa, şirket değeriniz normal değerinin %30’u kadar alışveriş devamlılığı olan üyeleriniz sayesinde ekstra değer kazanmış oluyor.

Devamı..

İnternette Güvenli Alışveriş

İnternette alışveriş yapmak güvenli mi ?
İnternette alışveriş yaparken, telefonla alışverişteki aynı sorunları yaşayabilirsiniz.
Siparişimi alan kimse gerçekten yetkili bir kişi mi (dolandırıcı mı değil mi) ?
Birileri ben siparişimi verirken telefon hattını dinleyerek benim kredi kartı numaramı çalabilir mi ?

Gerçek hayatta kredi kartınızı kasiyerlere, garsonlara veya telefon üzerinden yetkili olarak düşünülen kişilere rahatlıkla veriyorsunuz. Aslında İnternette alışveriş yaparken kredi kartınızı kullanmanız gerçek hayattakinde daha tehlikeli değil. Hatta internet üzerinden alışveriş gerçek hayattakinden daha güvenlidir denilebilir çünkü alışverişi gerçekleştiren firma sizin internet tarayıcınızı kullanarak yapmakta olduğunuzalışverişi şifrelerler. Böylelikle alışveriş bilgileri siz ve alışveriş yaptığınız firma dışında üçüncü bir şahıs ya da kurumun eline geçerse okunması mümkün olmayacaktır.

Devamı..

E-Ticarete Başlamak

E-ticaret dünyasına girmek düşündüğünüz kadar karmaşık olmayabilir

Büyük olasılıkla ilk Web siteniz ile birlikte Internet dünyasına girdiniz. Hâlâ bu dünyanın dışındaysanız girmeniz hiç de zor değil. Çoğu Web sitesinde, siteyi sunacak bir bilgisayara dahi gerek yok. Yapmanız gereken, her şeyi bir ISP’ye (Internet Servis Sağlayıcısı) bırakmak. Sitede, sık sık değiştirilmeyen basit bilgiler varsa veya siteyi host edecek bir altyapı için para harcamak istemiyorsanız, bu yöntem özellikle işinize yarayacak.

Ancak, daha önce de belirtildiği gibi, bu yalnızca buz dağının görünen kısmı. E-ticaretin nimetlerinden en iyi şekilde yararlanabilmek için, işinizin her noktasında Internet teknolojisine dört elle sarılarak, onu bir yaşam tarzı haline getirmelisiniz. Örneğin, şirketinizin sattığı ürünler doğrudan sizden sipariş edilebiliyorsa, birWeb sitesi oluşturarak, müşterilerinizin siparişlerini Internet üzerinden verebilmelerini, size ürün sağlayanların sizden gelen bilgilere bir Extranet kullanarak erişebilmelerini sağlayabilir, ayrıca siz de bilgisayarınızdan sipariş emirlerini denetleyebilirsiniz.

Devamı..

E-Ticaret Planı Nasıl Yapılır ?

Ticarete atılıyorsunuz ve yapılacaklar listenizin en üst sırasına neyi koymanız gerektiğini bilmek mi istiyorsunuz? Size öncelikle çevrenizde ki bilişim firmalarından gelen pazarlama içerikli mesajları iyi bir şekilde süzgeçten geçirmenizi tavsiye ediyoruz.

Başarılı kuruluşların mevcudiyetlerinin altında bilişim yatırımlarının etkisini görmek çok açıktır. Ancak nereden başlayacaksınız? Bu, bilişim teknolojisine ilk defa yatırım yapacak şirketler için çok önemli bir sorudur. Yeni bir iş kuruyor olsanız da, bilişim ile yeni tanışacak bir şirketi yönetiyor olsanız da, teknolojinin etkili biçimde nasıl kullanılacağına ilişkin bir plan yapmak gözünüzü korkutabilir. Ancak bu, içinden çıkılmaz bir durum değil. Özellikle de bazı temel kuralları izlerseniz.

Küçük veya büyük ölçekli olsun, şirketler teknolojiyi ve Internet ile ilgili uygulamaları iş hedeflerine ulaşmada kullanılacak bir araç gibi görmelidirler. Bu çalışmaların etkili olmasını istiyorsanız, bilişim alt yapısı yatırım planınızda ilk olarak iş planınızı devreye sokmalısınız. Yapmanız gereken, iş alanınızdaki birincil hedeflerin bir listesini çıkarmak olacaktır.

Devamı..

Get Adobe Flash player Plugin by wpburn.com wordpress themes